Странице

понедељак, 18. јул 2011.

Učenje dečijih pesama

Učenje dečijih pesama spada u verbalno učenje.
Verbalno učenje može biti mehaničko, tj. memorisanje i učenje sa razumevanjem, razmišljanjem.
Pesme se uglavnom uče mehanički, odnosno memorisanjem koje podrazumeva veći broj čitanja i ponovaljanja. Međutim, to ne mora biti pravilo: delotvorniji, zanimljiviji i brži način učenja takvog sadržaja je učenje osmišljavanjem i opažanjem.

"Čujem - zaboravim, vidim - upamtim, uradim - znam" - reči su kineskog filozofa i učitelja Konfučija.

Dečije pesme se mogu učiti po principu "vidim - upamtim" veoma jednostavno.

Pri izboru pesme koju će dete učiti bitno je obratiti pažnju na sledeće:
  • da dužina pesme bude adekvatna uzrastu deteta
  • poželjno je da pesma bude melodična i da se stihovi rimuju
  • najvažnije je da dete razume svaku reč, stih, odnosno sadržaj cele pesme
Prva pesma koju je Lili učila na ovoj način je dečija pesma Desanke Maksimović "Zečje uho".
Ta pesma se nalazi u jednoj našoj zbirci dečijih pesama i nije ilustrovana. Da bih joj pesmu "približila", ja sam je ilustrovala, i to svaki stih ponaosob. Ubrzo je Lili sama "čitala" pesmu na osnovu ilustracije.

Ovoga puta, "đaci" su Mili i Ogili, a za učenje je upriličena i čitava "knjiga" čiji je ilustrator Lili.



Stranice Liline knjige
 
Svo troje je samostalno "čitaju", s tim što Mili i Ogili greše u rasporedu reči u stihu - što je potpuno nevažno. Za njihov uzrast bitno je to što prepoznaju simbol - crtež  i za njega vezuju naučeni sadržaj - odgovarajući stih.


Pesma Šta ko ume


Prošle nedelje su imali priliku da se ponovo zabave i nauče novu pesmu na ovaj način, zahvaljujući mojoj virtuelnoj prijateljici Zorici Berar. Naime, ona mi je poslala pesmu "Šta ko ume", u kojoj svaki stih prati odgovarajuća slika. Pesme u kojima se oponašaju životinje su popularne kod dece, tako da su i uz ovu veselo skakutali kao žabe, tupkali, cupkali, groktali, blejali...

I što je najvažnije, kroz igru naučili nešto novo...

4 коментара:

gospodja Tralalalinski је рекао...

Odlican nacin da deca zavole knjige, i odlicna vezba za necitace

Make and Play је рекао...

Fenomenalno! Narocito mi se dopada da deca sama ilustruju stihove!!! Uvezujete li ih posle u knjizice?
Pogledaj ove blogove:
http://www.bookmakingwithkids.com/
http://www.makingbookswithchildren.blogspot.com/

i ovaj tutorial:
http://www.youtube.com/watch?v=zW30a5mRT04

3xmama је рекао...

Drago mi je da vam se dopada.

Da, od ilustracija sam napravila knjizicu.
Listovi su izbušeni bušačem za papir i povezani satenskom trakom (ispod trake i zaheftani za svaki slučaj :-))

Hvala za linkove :-)

Marija је рекао...

Vo mi je misterija ? :-D
Inače je odlično !
Ja sam s nekog bloga štampala sličice za The Eensey Weensey Spider jer imamo kucu sveznalicu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...