Странице

среда, 13. јул 2011.

Letnje igre - otapanje "sante" leda

  Ova "santa" leda mi je već duže vreme zauzimala mesto u zamrzivaču, i konačno je ovog vrelog vikenda i ona stigla na red za otapanje igranje. Ideja je sledeća: u odgovarajućoj posudi zaleđene su sitne igračke a cilj je da dete te igračke "izbavi" iz leda uz pomoć ponuđenog materijala, kao i da uvidi kako je najlakše otopiti led. Naravno, i da se rashladi ;-)

 
Santa leda, pri kraju spašavanja igračaka

"Santu leda" sam pravila u više faza (čitaj večeri) i slojeva na sledeći način: najpre sam pripremila raznobojne ledene kocke - poput onih koje smo koristili za crtanje i stavila ih tu radi dekoracije. Zatim sam trećinu posude napunila vodom i u nju stavila ove raznobojne kocke leda i ostavila preko noći da se zaledi. Sledeće večeri sam dodala još jedan sloj vode i sitne igračke (plastične životinje što svetle u mraku). Kad se i taj sloj zaledio, postupak sam ponovila još jednom. I to je to. Brži i jednostavnije način je da se sve odjednom zaledi, ali će onda svi zaleđeni predmeti biti na dnu.


Dilema: kako led izvaditi iz posude

Znala sam da će Lili pitati otkud igračke u zamrzivaču, pa sam im priremila uvodnu priču, koja je , kasnije se pokazalo, postigla svoj cilj. Podsetila sam ih pesmice "Pobuna igračaka" (D. Rovere) i rekla da su i njihove igračke, pre neko veče, kad nisu hteli da ih pospreme, odlučile da beže u svet. Ali kako je bio mrak, pogrešile su vrata, pa umesto napolje, otišle u zamrzivač i .... zaledile se....


So, deluje ali sporo

Kad je došlo vreme za igranje, dala sam im par korisnih i par beskorisnih alatki, šećer i so, toplu i hladnu vodu. Najpre su pokušavali uz pomoć plastičnog noža i viljuške da izvade životinje.
Nije baš išlo. Na kraju su uvideli da im najbolje i najbrže ide uz pomoć tople vode. Pokušaji su trajali poprilično, svaka oslobođena igračka izazivala je radost, a kockice leda, koje sam stavila zbog dekoracije, bile su im posebno interesantne. Topeći se, menjale su oblike.Pokušavali su i njih da "izbave", a onda se čudili kako su misteriozno nestajale.


A onda smo otkrili toplu vodu, bukvalno ;-)
Inače, ideja za ovu aktivnost je "pokupljena" sa sajta Counting coconuts.

Stihovi pomenute pesme, iz čitanke za predškolce "Plavi zec, čudni zec, jedini na svetu":


Pobuna igračaka

U jednom vrtiću,
sinoć oko pet,
rešile su igračke da beže u svet.
Ne paze ih deca,
čupaju ih, vuku,
svađaju se često,
čak se i potuku.

I, zato će one
naći drugu decu
koja žele auto
i plišanog mecu,
koja će sa njima
biti celo vreme
i koja će uveče
lepo da ih spreme.

2 коментара:

Snowflake.ella је рекао...

Odlicna ideja za letnje dane, steta sto nisam ranije naisla na nju. Ako je moguce zamolila bih za tekst pesme "pobuna igracaka" jer ne mogu da je nadjem na netu. Unapred hvala :)

3xmama је рекао...

@Snowflake.ella: Tekst pesme postoji u ovom postu. Navedena je i knjiga iz koje je preuzet :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...