Странице

недеља, 19. јун 2011.

Vulkan u dvorištu

Krajem maja nam je u poseti bila rođaka, koja se brinula da li će se na vreme vratiti kući, jer su privremeno bili obustavljeni letovi ka Skandinaviji zbog aktivnosti vulkana Grimsvetn na Islandu.

Priča o vulkanu je probudila Lilinu radoznalost, pa sam rešila da joj pokažem kako izgleda vulkanska erupcija. Nismo otišli na Island, već smo napravili jedan svoj sopstveni "vulkančić" ;-)


Naš vulkan, nešto veći od maslačka...

Ideja je iz knjige "Uvrnuta nauka i strava eksperimenti" (izdavač ProPolisPlus Books) koju smo pozajmili iz biblioteke. Većina eksperimenata iz knjige je namenjena starijoj deci (školskog uzrasta).

Za ovaj eksperiment je potrebno:
  • flaša - koristili smo staklenu od pola litra
  • soda bikarbona - veće pakovanje
  • sirće
  • levak
  • crvena boja


Flaša se do polovine napuni sodom bikarbonom. Oko flaše se od zemlje ili peska napravi brdašce - vulkan. Kroz levak se sipa sirće (mi smo ga obojili prehrambenom crvenom bojom). Potrebno je da se flaša napuni.
Izvadite levak i odmaknite se... Erupcija počinje!

Uputstvo iz knjige
 Uvrnuta nauka i strava eksperimenti

Šta se zapravo dešava: u međusobnoj reakciji sirće i soda bikarbona proizvode gas karbon-dioksid koji mešavinu izbacuje iz flaše.

2 коментара:

Leptir (Nataša) је рекао...

zgodno je napraviti vulkan u zemlji! Baš super ideja.
Ja sam djeci u vrtiću pokazivala erupciju na isti način, ali sam zbog trajnosti vulkana obložila bocu salcer tijestom i obojala te stavila na pladanj. Budući da radimo svake jeseni, da ne pripremam sve iz početka. Ali ovo mi se čini još boljom idejom!

Ninočka је рекао...

Izgleda tako prirodno, kao odemo kod babe i dede bacićemo se na erupcije.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...