Sa Sajma knjiga smo se vratili, pored ostalog, i sa jednim sjajnim priručnikom za roditelje i vaspitače "Matiš za najmlađe". Knjiga sadrži opise aktivnosti i igara, koji na jednostavan, zanimljiv i razumljiv način približavaju matematiku najmlađima, a ujedno podsećaju odrasle da je matematika i te kako prisutna u svakodnevnom životu.
Sa sprovođenjem ideja iz ove knjige započeli smo u kuhinji.
Poznato je koliko mališani vole da pomažu u kuvanju. A još ako im se dopusti da budu "glavni kuvari", uživanciji nema kraja :-)
Kako sam odlučila da im prepustim kuhinju na neko vreme, odabrala sam recept za nešto što se ne jede, ali je korisno za finu motoriku, a to je pravljenje domaćeg plastelina.
Plastelin smo pravili po sledećem receptu:
1 1/2 šolja brašna, 1/2 šolje soli, 40 grama limuntusa, 1 šolja vode i 5 kašika ulja se zamese u homogenu masu. Dobijena masa se podeli u željeni broj delova, koji se potom oboje prehrambenom bojom.
I eto matematike: i merenje, i razlomci i upoređivanje veličina - sve u jednom receptu!
Najpre su sve sastojke odmerili i sipali u identične posude, da bismo mogli da uporedimo količine. A onda smo "analizirali": da li je više jedan i po, jedan ili pola; da li je veća količina jedna šolja ili pet kašika...
A kad je plastelin umešen, na red je stiglo deljenje. Iako spada u računsku operaciju koja se uči u nižim razredima osnovne škole, zanimljivo je koliko je deljenje deci blisko. Naročito, predpostavljam, u porodicama sa više dece. Tu je lako i deljenje "nedeljivih" brojeva (čitaj slatkiša), gde ostatak uvek ide onome ko deli ;-)
Da bi obojili testo, najpre smo ga izdelili: najpre na dva, pa na tri, pa na četiri dela. A onda smo ga opet sastavili i izdelili na deset delova.
Usledilo je bojenje i pravljenje "tortica".
Tortice su poslužile da Lili ponovi vezi između zapisa broja i količine. Na svaku od njih smo zalepili nalepnicu od 1-10, a njen zadatak je bio da postavi odgovarajući broj svećica. I Mili i Ogili su pomagali, pa su se kod nekih tortica "zabrojali" :-)
Ubrzo su stigli i plišani drugari, da proslave rođendane....
Knjiga "Matiš za najmlađe" sadrži još mnoštvo ideja vezanih za upoznavanje sa važnim matematičkim pojmovima u svakodnevnom životu. Podeljena je na poglavlja: matematika je svuda u kući, pravimo knjigu ličnih podataka, kalendarska matematika, matematika u pokretu, životinje i brojevi, umetničke veštine za koje je potrebna matematika, igre i matematika, brojalice i priče o brojevima.
Izdavač ovog odličnog i inspirativnog priručnika je Sil books.
Sa sprovođenjem ideja iz ove knjige započeli smo u kuhinji.
Poznato je koliko mališani vole da pomažu u kuvanju. A još ako im se dopusti da budu "glavni kuvari", uživanciji nema kraja :-)
Kako sam odlučila da im prepustim kuhinju na neko vreme, odabrala sam recept za nešto što se ne jede, ali je korisno za finu motoriku, a to je pravljenje domaćeg plastelina.
Plastelin smo pravili po sledećem receptu:
1 1/2 šolja brašna, 1/2 šolje soli, 40 grama limuntusa, 1 šolja vode i 5 kašika ulja se zamese u homogenu masu. Dobijena masa se podeli u željeni broj delova, koji se potom oboje prehrambenom bojom.
I eto matematike: i merenje, i razlomci i upoređivanje veličina - sve u jednom receptu!
Najpre su sve sastojke odmerili i sipali u identične posude, da bismo mogli da uporedimo količine. A onda smo "analizirali": da li je više jedan i po, jedan ili pola; da li je veća količina jedna šolja ili pet kašika...
A kad je plastelin umešen, na red je stiglo deljenje. Iako spada u računsku operaciju koja se uči u nižim razredima osnovne škole, zanimljivo je koliko je deljenje deci blisko. Naročito, predpostavljam, u porodicama sa više dece. Tu je lako i deljenje "nedeljivih" brojeva (čitaj slatkiša), gde ostatak uvek ide onome ko deli ;-)
Da bi obojili testo, najpre smo ga izdelili: najpre na dva, pa na tri, pa na četiri dela. A onda smo ga opet sastavili i izdelili na deset delova.
Deljenje na ne baš jednake delove :-) |
Usledilo je bojenje i pravljenje "tortica".
Tortice su poslužile da Lili ponovi vezi između zapisa broja i količine. Na svaku od njih smo zalepili nalepnicu od 1-10, a njen zadatak je bio da postavi odgovarajući broj svećica. I Mili i Ogili su pomagali, pa su se kod nekih tortica "zabrojali" :-)
Ubrzo su stigli i plišani drugari, da proslave rođendane....
Knjiga "Matiš za najmlađe" sadrži još mnoštvo ideja vezanih za upoznavanje sa važnim matematičkim pojmovima u svakodnevnom životu. Podeljena je na poglavlja: matematika je svuda u kući, pravimo knjigu ličnih podataka, kalendarska matematika, matematika u pokretu, životinje i brojevi, umetničke veštine za koje je potrebna matematika, igre i matematika, brojalice i priče o brojevima.
Izdavač ovog odličnog i inspirativnog priručnika je Sil books.
Odlična ideja za učenje matematike:))spojili ste lepo i korisno.Deca najlakše uče kroz igru pa uzrast često nije bitan za učenje i "težih" stvari.
ОдговориИзбришиOduševljena sam kako se sjajno zabavljate.
Pozdrav
Matematika u kuhinji!?!? :-|
ОдговориИзбришиHA, HA, HA…!!!! ¦-D :-D Tko bi imao/la matematiku u kuhinji?!?! ¦-)