Странице

субота, 10. септембар 2011.

Preporučujemo: Kocke


Često sam u prilici da odgovaram na pitanje koja je to igračka koju bih preporučila za kupovinu (za devojčicu, za dečaka, za dvogodišnjaka, četvorogodišnjaka...).
I nezavisno od pola i uzrasta deteta, odgovor je uvek isti:
KOCKE...
Svejedno da li su mekane, drvene, plastične, uklapajuće, neobičnih oblika ili su to neki konstruktor elementi...


Kocke i kostruktor elementi

Zajedničko im je da su veoma korisne i značajne za kognitivni razvoj deteta, da podspešuju razvoj fine motorike, da razvijaju pažnju i koncentraciju.
Igranjem u paru ili grupi doprinose socijalizaciji.
I što je možda najvažnije, kocke i razni konstruktori na najbolji mogući način podstiču dečiju maštu i kreativnost.



Da li ste znali da  se broj poređanih drvenih kocki u vis koristi kao jedno od merila psiho-motornog razvoja deteta?

4 коментара:

  1. Super post!
    Mi ih i dan danas obozavamo, iako je starija krenula u prvi razred. Prvi domaci je bio da donesu omiljenu igracku, ona je napravila od kocki batu i seku i ponela ih u skolu :)

    ОдговориИзбриши
  2. te dole desno, sa bockalicama iz pertinija su nam bile hit!

    ОдговориИзбриши
  3. @Ivana,
    Bas je originalna ideja za prvi domaci.
    Cini mi se da je tesko prerasti kocke ;-)

    @Skrabalica
    I kod nas su Pertinijeve medju omiljenima, ali i drvene su nam se izlizale od svakodnevne upotrebe :-)

    ОдговориИзбриши
  4. Zašto su detetu potrebne kocke?

    Kocke za gradnju postoje vekovima. Ponekad se potcenjuju njihove raznovrsne edukativne mogućnosti. Mogu da se ređaju na mnogo različitih načina. Da se koriste same ili u kombinaciji sa drugim igračkama. Deca upotrebljavaju i usvajaju pojmove kao što su između, levo, desno, ispred, gore.

    Za konstruktivne igre mogu da se koriste figurativni i nefigurativni modeli. Oblikovani modeli su kocke, paralelopipedi, prizme, cilindri… Pored kocki deci treba ponuditi igračke za sastavljanje po planu. Sastavljanje po planu otvara vidike ka grafičkim delatnostima i ne treba da prethodi ili sledi trodimenzionalne konstrukcije. Treba da se vežbaju istovremeno i dopunjuju.

    Posmatranja dece od 18 meseci do 6 godina pokazuju da interes za kockama od čisto motorčkih aktivnosti prerasta u razrađene konstrukcije u kojima inteligencija i mašta imaju veliki udeo.

    Dete treba da shvati jedan veoma važan princip koji ima veze sa tim kako funkcioniše ljudski um, koji grupiše elemente u celinu, Zato vidimo kuću a ne zbir cigala.

    Psiholozi kažu da su neke od potrebnih veština za takvo grupisanje urođene, a ostale treba naučiti. Zato su važne kocke. Ređajući ih u svim mogućim kombinacijama, gradeći i razgrađujući figure, dete će savladati veštine opažanja koje će mu koristiti u školi.

    Kod budućeg učenika neophodno je razvijati sitnu motoriku i koordinaciju pokreta ruku. Uz igru dete primenjuje precizne pokrete. Uči da se koncentriše i istrajava u igri, da sarađuje u grupi. Utiču na razvoj apstraktnog mišljenja, posebno matematičkog u sagledavanju relacija više-niže, veće-manje, duže-kraće.

    ОдговориИзбриши