Često sam u prilici da odgovaram na pitanje koja je to igračka koju bih preporučila za kupovinu (za devojčicu, za dečaka, za dvogodišnjaka, četvorogodišnjaka...).
I nezavisno od pola i uzrasta deteta, odgovor je uvek isti:
KOCKE...
Svejedno da li su mekane, drvene, plastične, uklapajuće, neobičnih oblika ili su to neki konstruktor elementi...
Kocke i kostruktor elementi |
Zajedničko im je da su veoma korisne i značajne za kognitivni razvoj deteta, da podspešuju razvoj fine motorike, da razvijaju pažnju i koncentraciju.
Igranjem u paru ili grupi doprinose socijalizaciji.
I što je možda najvažnije, kocke i razni konstruktori na najbolji mogući način podstiču dečiju maštu i kreativnost.
Da li ste znali da se broj poređanih drvenih kocki u vis koristi kao jedno od merila psiho-motornog razvoja deteta?
Super post!
ОдговориИзбришиMi ih i dan danas obozavamo, iako je starija krenula u prvi razred. Prvi domaci je bio da donesu omiljenu igracku, ona je napravila od kocki batu i seku i ponela ih u skolu :)
te dole desno, sa bockalicama iz pertinija su nam bile hit!
ОдговориИзбриши@Ivana,
ОдговориИзбришиBas je originalna ideja za prvi domaci.
Cini mi se da je tesko prerasti kocke ;-)
@Skrabalica
I kod nas su Pertinijeve medju omiljenima, ali i drvene su nam se izlizale od svakodnevne upotrebe :-)
Zašto su detetu potrebne kocke?
ОдговориИзбришиKocke za gradnju postoje vekovima. Ponekad se potcenjuju njihove raznovrsne edukativne mogućnosti. Mogu da se ređaju na mnogo različitih načina. Da se koriste same ili u kombinaciji sa drugim igračkama. Deca upotrebljavaju i usvajaju pojmove kao što su između, levo, desno, ispred, gore.
Za konstruktivne igre mogu da se koriste figurativni i nefigurativni modeli. Oblikovani modeli su kocke, paralelopipedi, prizme, cilindri… Pored kocki deci treba ponuditi igračke za sastavljanje po planu. Sastavljanje po planu otvara vidike ka grafičkim delatnostima i ne treba da prethodi ili sledi trodimenzionalne konstrukcije. Treba da se vežbaju istovremeno i dopunjuju.
Posmatranja dece od 18 meseci do 6 godina pokazuju da interes za kockama od čisto motorčkih aktivnosti prerasta u razrađene konstrukcije u kojima inteligencija i mašta imaju veliki udeo.
Dete treba da shvati jedan veoma važan princip koji ima veze sa tim kako funkcioniše ljudski um, koji grupiše elemente u celinu, Zato vidimo kuću a ne zbir cigala.
Psiholozi kažu da su neke od potrebnih veština za takvo grupisanje urođene, a ostale treba naučiti. Zato su važne kocke. Ređajući ih u svim mogućim kombinacijama, gradeći i razgrađujući figure, dete će savladati veštine opažanja koje će mu koristiti u školi.
Kod budućeg učenika neophodno je razvijati sitnu motoriku i koordinaciju pokreta ruku. Uz igru dete primenjuje precizne pokrete. Uči da se koncentriše i istrajava u igri, da sarađuje u grupi. Utiču na razvoj apstraktnog mišljenja, posebno matematičkog u sagledavanju relacija više-niže, veće-manje, duže-kraće.